Tiina Kuu

26. feb, 2019
26. feb, 2019

Arctic Dawn eli arktinen aamunkoitto on Tiina Kuun ensimmäinen maksullinen ohje. Ensimmäinen ajatukseni oli, että miksi ostaisin kun Tiinalla on niin paljon ilmaisia hyviä ohjeita. Kun katsoin ohjetta uudelleen, tiesin, että se on ehdottomasti hankittavaa, seuraavista syistä

1) Erinomainne ohje jämälankaprojekteihin. Kuvan sukissa on mennyt 58 grammaa pinkkiä lankaa, noin 25 grammaa lilaa ja noin 5 grammaa harmaata lankaa. Tällaisia jämälankoja minulla on vaikka kuinka paljon. Jos pääväriä ei ole tarpeeksi kakkosvärin käyttöä voi lisätä.

2) Ohje on kirjoitettu sekä varpaista varteen että varresta varpaisiin.

3) Ohje löytyy sekä suomeksi että englanniksi. Hinta 3,90 euroa.

Nämä sukat olen neulonut puikoilla nro 2 kansainväiseen sukkavaihtoon. Yritän tehdä 100% suomalaisen paketin. Parini asuu saksassa.

26. feb, 2019

Ensimmäiseksi sukkapariksi helmikuussa valitsin Tiinan mallin Keväthuuma. Malli on suunniteltu sport vahvuiselle langalle. Minulla on ollut monta vuotta kaapissa 100 grammaa Väinämöinen Sport lankaa värissä appelsiini, joka nyt piti päästä puikoille. Nämä sukat laitan vuoden 2019 sukkalaatikkoon niin, että voin iloita niistä ensi vuoden aluss.

Malli on kaunis ja hyvin suunniteltu, neulotaan varpaista varteen. Kaikki lanka meni. Neuloin puikoilla 2,5.

26. feb, 2019

Monen vuoden tauon jälkeen olen taas innostunut osallistumaan Sock Knitters Anonymousin sukkahaasteisiin. Haasteet kestävät aina kaksi kuukautta. Helmi-maaliskuun haasteen sukat pitää luoda helmikuun aikana ja neuloa valmiiksi viimeistään maalsikuussa.

Suureksi ilokseni helmikuun suunnittelijat olivat Anne Mäkilä ja Tiina Kuu. Olen tosi innostunut Tiinan malleista. Kaiken lisäksi hän on suunnitellut sukkia eri vahvuisille langoille.