Ylipolven sukat

Nämä sukat onnistuivat niin hyvin, että pitää heti kirjoittaa ohje muistiin.

Lanka Pirtin Kehräämön sukkalanka

Luo 76 silmukkaa ja neulo 12 kerrosta 2 oikein 2nurin resooria. Tee seuraavaksi reikäkierros. Neulo 2 oikein langankierto 2 oikein yhteen.

sen jälkeen alat neulomaan kuvioneuletta 3 oikein yksi nurin joka toinen kerros ja joka toinen kerros oikein. Jatka näin 26 cm, jonka jälkeen aloitat kavennukset. Kavennukset aloitetaan keskellä takana. Aseta silmukkamerkki ensimmäisen puikon 18 ja 19 silmukan väiin.

Tee kavennus seuraavasti. Neulo 2 oikein yhteen juuri ennen simukkamerkkiä neulo 19 silmukka kuvioneuleen mukaan, nosta, nosta neulo kavennus. Tee kavennukset 8 kerroksen välein 10 kertaa. Kun sukan pituus on 50 cm neulo mieleisesi kantapää. 
sukat ovat kaksipuoleiset.

Mammat

 

Mammat
0hut fingering vahvuinen sukkalanka
Puikot 2-3
Luo 64 silmukkaa ja yhdistä ympyräksi.
1 kerros neulo 64 oikein
2 kerros 64 nurin
Toista 1 ja 2 kerrosta 2,5 cm. Lopeta kerrokseen 1.
Siirry neulomaan 1 nurin 3 oikein neulosta. Jatka tätä kunnes varren pituus on 15 cm tai halutun pituinen
Kantapää
Kantapää neulotaan ensimmäisellä puikolla. Valmistaudu kantapäätä varten siirämällä toisen puikon alusta 4 ja lopusta 3 silmukkaa ensimmäiselle puikolle. Toiselle puikolle jää 25 silmukka. Toisen puikon ensimmäinen ja viimeinen silmukka on nurja silmukka.
1 lyhennetty kerros (oikea puoli): neulo 38 oikein kierrä lanka edestä neulomattoman silmukan ympäri ja käännä.
2 lyhennetty kerros (nurja puoli): neulo 37 oikein kierrä lanka edessä neulomattoman silmukan ympäri ja käännä.
Seuraavat kerrokset: neulo kunnes jäljellä on 1 silmukka ennen kierrettyä silmukkaa, kierrä ja käännä. Toista kunnes sinulla on 17 silmukkaa molemmilla puolilla.
Seuraava kerros: neulo ensimmäiseen kierrettyyn silmukkaan, neulo kierretty silmukka yhdessä lankalenkin kanssa, kierrä ja käännä seuraava silmukka kaksi kertaa. Toista tämä kerros kunnes sinulla on enää 1 silmukka neulomatta.
Oikea puoli: kierretty silmukka, neulo 37 simukkaa, neulo seuraava simukka yhteen ensimmäisen ja toisen puikon välistä nostetun silmukan kanssa. Jatka neulomista suljettuna neuleena, niin että kakkospuikoilla neulot 1nurin 3 oikein neulosta ja ykköspuikolla pelkkää sileää neuletta. Välttääksesi reikiä voit poimia silmukan 2 ja ensimmäisen puikon välistä. Tämän silmukan neulot yhteen 1 puikon ensimmäisen silmukan kanssa.
Neulo kärki samalla tavalla kuin kantapää mutta puikolla 2. Tee lyhennettyjä kerroksia kunnes sinulla on 13 kierrettyä silmukkaa molemmin puolin. Seuraava kerros: Neulo ensimmäiseen kierrettyyn silmukkaan, neulo kierretty silmukka yhdessä lankalenkin kanssa kierrä ja käännä seuraava silmukka kaksi kertaa.Toista tämä kunnes olet neulonut kaikki kierretyt silmukat. Silmukoi kärki pohjasta kiinni.